Το site του Σχολείου μεταφέρθηκε στην παρακάτω διεύθυνση

blogs.sch.gr/2gymaigi/

 

 

E-twinning με άρωμα Χριστουγέννων

 

Το σχολείο μας από φέτος συμμετέχει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα e-twinning. 

Πρόκειται για εκπλήρωση εργασιών και ανταλλαγών μεταξύ ευρωπαϊκών σχολείων. 

Στα πλαίσια αυτού του προγράμματος λοιπόν ζητήθηκε από σχολείο της Πολωνίας να αποσταλούν χειροποίητες χριστουγεννιάτικες κάρτες των μαθητών μας με ευχές στα ελληνικά και στα αγγλικά. Κάποιες από αυτές τις κάρτες θα φτάσουν και σε σχολεία στην Ρουμάνια, Ιταλία και Τσεχία.

Οι μαθητές μας ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα αυτό με πολλή διάθεση και φαντασία.

 

 

100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή

Διδακτική επίσκεψη

 

 

Η λέσχη ανάγνωσης του σχολείου μας, στο πλαίσιο του Πολιτιστικού Προγράμματος που υλοποιεί με τίτλο «1922 – Πρόσφυγες του κόσμου» επισκέφθηκε την έκθεση «Κειμήλια, μνήμες και τιμή στους πρόσφυγες του Αιγίου» την Παρασκευή 25-11-22. Οι μαθητές ξεναγήθηκαν από την κ. Βάνα Μπεντεβή, θαύμασαν τα ενθύμια από τις αλησμόνητες πατρίδες και προσέγγισαν σελίδες της Ιστορίας μας με βιωματικό τρόπο.

 

1973 ΝΟΕΜΒΡΗΣ 2022

Με μια σεμνή τελετή, που περιελάμβανε δρώμενα και τραγούδια, οι μαθητές και οι καθηγητές του σχολείου μας γιόρτασαν την επέτειο της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, 17 Νοέμβρη 1973

 

 

ΤΕΛΕΤΗ ΑΠΟΦΟΙΤΗΣΗΣ

Με μια λιτή αλλά συγκινησιακά φορτισμένη τελετή, οι μαθητές της Γ΄τάξης του 2ου Γυμνασίου αποχαιρέτησαν το σχολείο τους το βράδυ της Τετάρτης 22 Ιουνίου στον αύλειο χώρο. Η εκδήλωση οργανώθηκε με τη συνεργασία του συλλόγου καθηγητών, του Δ.Σ του Συλλόγου Γονέων και του Δεκαπενταμελούς Συμβουλίου των μαθητών.

Οι μαθητές του Προγράμματος Αγωγής Υγείας «Πάμμουσος Παιδαγωγία για Ψυχοκοινωνική Υγεία» παρουσίασαν με γλαφυρό τρόπο το θεατρικό δρώμενο «Η Αλφαβήτα της Εφηβείας», που συντόνισαν οι εκπαιδευτικοί κ.κ. Αγάθη Δούκα και Αγγελική Μπάμπαλη. Οι μαθητές των άλλων Προγραμμάτων (Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικού και Περιβαλλοντικού) έκαναν παρουσίαση των συμπερασμάτων, των δράσεων και των εμπειριών που αποκόμισαν από την υλοποίηση αυτών των Προγραμμάτων.

Στη συνέχεια, η Πρόεδρος του Δεκαπενταμελούς Συμβουλίου Αγγελική Βαγενά ευχαρίστησε όλους (εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς) για τη συνεργασία και ευχήθηκε «καλή συνέχεια» στη μαθητική ζωή στα Λύκεια. Κατόπιν, η Διευθύντρια κ. Ευτυχία Τσουρούτη, εκπροσωπώντας τον σύλλογο των διδασκόντων, έκανε έναν σύντομο απολογισμό των τριών «δύσκολων» (λόγω του Covid-19) χρόνων της φοίτησής τους στο Γυμνάσιο, εξήρε την αντοχή τους, τη συνέπεια στην τήρηση των κανόνων προστασίας, την υπευθυνότητα και τον σεβασμό για την υγεία των συμμαθητών τους, χαρακτηρίζοντάς τους «μικρούς ήρωες». Ακόμα, τους ευχήθηκε να συνεχίσουν απρόσκοπτα τη φοίτησή τους στα Λύκεια και να κρατήσουν στην καρδιά τους τις όμορφες στιγμές που έζησαν στο Γυμνάσιο, καθώς και την αγάπη των καθηγητών τους και την έγνοια τους για την υγεία και την πρόοδό τους. Ευχαρίστησε, επίσης, τους γονείς για την αγαστή συνεργασία τους, χάρη στην οποία αντιμετώπισαν την πανδημία και το «σχολείο στάθηκε όρθιο» χωρίς απώλειες σε κανένα μέλος της σχολικής κοινότητας. Την συγκινητική αποχαιρετιστήρια εκδήλωση έκλεισε ο Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων κ. Δημήτρης Ζωιτσούδης, ο οποίος απευθυνόμενος στους αποφοίτους πλέον μαθητές αναφέρθηκε στις αξίες και στις αρχές που πρέπει να διέπουν τη ζωή τους, όπως η αγάπη και ο σεβασμός προς τον συνάνθρωπο, η υποστήριξη του δικαίου, η αναγνώριση των λαθών. Τους ευχήθηκε, ακόμα, υγεία και επιτυχία στην εκπλήρωση των ονείρων και των στόχων τους. Τέλος, μαθητική γιορτή έκλεισε με την απονομή σε κάθε μαθητή αναμνηστικού δώρου, καθώς και την προσφορά αναψυκτικών, για τα οποία μερίμνησε το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.

Μουσείο επιστημών και τεχνολογίας 

Διδακτική  επίσκεψη στο μουσείο επιστημών και τεχνολογίας στην Πάτρα . Συμμετείχε το Α1 στο εργαστήριο κεραμικής και τα έργα που τα παιδιά δημιούργησαν τα αφήσαμε εκεί γιατί αυτή τη στιγμή πραγματοποιείται έκθεση κεραμικής  που θα έχει διάρκεια μέχρι Οκτώβριο. Συμμετέχει επίσης στην έκθεση και το Α4 με κάποια γλυπτά που τα στείλαμε για την έκθεση.

 

Εκπαιδευτική Ρομποτική

 

 Στα πλαίσια του μαθήματος εργαστήρια δεξιοτήτων με θέμα εκπαιδευτική ρομποτική stem πραγματοποιήθηκαν διδακτικές επισκέψεις στην Microlab όπου έγινε μάθημα ρομποτικής στα παιδιά - δημιουργία ρομπότ. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με αυτές τις επισκέψεις.. 

Η λέσχη ανάγνωσης του 2ου Γυμνασίου Αιγίου ονειρεύεται το μέλλον…

Η λέσχη ανάγνωσης του 2ου Γυμνασίου Αιγίου συμμετέχει στην τελική εκδήλωση του Τοπικού Πολιτιστικού Δικτύου σχολείων με θέμα:

«Ονειρεύομαι το μέλλον: Μεταμορφώνοντας τη δημιουργική γραφή σε ψηφιακή δημιουργία» που θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά τη Δευτέρα 9 Μαΐου 2022 στις 10.00 π.μ.

Την εκδήλωση διοργανώνει η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας/Πολιτιστικά Θέματα διά του Υπεύθυνου Πολιτιστικών Θεμάτων, σε συνεργασία με το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας (ΜΕΤ) Πανεπιστημίου Πατρών, τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης/ Πολιτιστικά Θέματα, την Πανελλήνια Ένωση Εκπ/κών Πληροφορικής, Παράρτημα Αχαΐας και την Ένωση Εικαστικών Πάτρας

 

Στόχοι του Δικτύου είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες να:

προβληματιστούν πώς ονειρεύονται το μέλλον (μέσα από τον εαυτό τους, την επικοινωνία, την τεχνολογία, τα κοινωνικά θέματα - όπως διαφορετικότητα, ισότητα, και συμπερίληψη κ.ό.κ.) και ποιος είναι ο ρόλος του Μουσείου στη διαμόρφωση αυτού

• κατανοήσουν ότι:  

το βιβλίο αποτελεί εργαλείο διερεύνησης σύγχρονων θεμάτων, κατανόησης και ερμηνείας του εαυτού μας και του κόσμου που μας περιβάλλει  

η τεχνολογία συνεχώς εξελίσσεται και το γεγονός αυτό έχει αποτύπωμα σε πολλές πτυχές της ζωής μας, όπως στις ανθρώπινες σχέσεις, στη δομή της κοινωνίας, στην επικοινωνία ανθρώπων και στον καθημερινό τρόπο ζωής

• εμπλουτίσουν γλωσσικές εμπειρίες και είδη κειμένων που μπορούν να επεξεργαστούν ή να αναπαράγουν

• εξοικειωθούν με:  την αναγνωστική και τη συγγραφική- λογοτεχνική πράξη, τα ψηφιακά εργαλεία δημιουργικής έκφρασης και γραφής

• καλλιεργήσουν τη φαντασία και την κριτική σκέψη

• μετατρέψουν κείμενα δημιουργικής γραφής σε ψηφιακή δημιουργία μέσα από κατάλληλα ψηφιακά εργαλεία

 

Στο Δίκτυο συμμετέχουν εκπαιδευτικοί και μαθητές/τριες από 17 σχολεία της Δ.Δ.Ε. Αχαΐας

 

 

 Διδακτική επίσκεψη μαθητών του 2ου Γυμνασίου Αιγίου στην Αρχαία Ολυμπία
Με τις καλύτερες εντυπώσεις επέστρεψαν οι μαθητές του Α4 του 2ου Γυμνασίου Αιγίου οι οποίοι συμμετείχαν στη διδακτική επίσκεψη που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 11 Απριλίου, στην Αρχαία Ολυμπία.
Κατά την επίσκεψή τους οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στον αρχαιολογικό χώρο του τόπου διεξαγωγής των Ολυμπιακών Αγώνων, όπου ακόμα και σήμερα τελείται η αφή της Ολυμπιακής φλόγας πριν από κάθε Ολυμπιάδα, αναγγέλλοντας έτσι την έναρξη των  Αγώνων. Επίσης, πήγαν στο αρχαίο στάδιο, όπου τους δόθηκε η δυνατότητα να συζητήσουν  για τις αξίες του «ευ αγωνίζεσθαι» και της  «ευγενούς  άμιλλας» και τα γενικότερα ιδεώδη που πρεσβεύει το ολυμπιακό πνεύμα, όπως  η ευγένεια, η λιτότητα, η αγνότητα, η εκεχειρία, η αγωνιστικότητα και γενικά το πνευματικό ήθος και η ιερότητα για την ανθρώπινη ζωή!
Παράλληλα οι μαθητές συμμετείχαν στο επιτραπέζιο παιχνίδι  Gemin. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που υλοποιείται σε πολλά σχολεία της Ευρώπης και στο οποίο συμμετέχει και το 2ο Γυμνάσιο Αιγίου. Οι μαθητές μέσω ενός επιτραπέζιου παιχνιδιού καλλιεργούν ιδέες και δεξιότητες σχετικές με τη διαπολιτισμική εκπαίδευση. Για τη διεξαγωγή του παιχνιδιού επιλέχθηκε ο χώρος «εκεχειρίας» στην αρχαιολογική περιοχή, με ιδιαίτερο συμβολικό χαρακτήρα, όπου τοποθετήθηκε το παιχνίδι που ήταν τυπωμένο σε έναν τεράστιο μουσαμά. Στην όλη διοργάνωση έλαβαν μέρος και μαθητές σχολείων από την Αρχαία Ολυμπία και την Πάτρα. Είναι γεγονός ότι οι μαθητές του 2ου Γυμνασίου Αιγίου διακρίθηκαν και για τις γνώσεις αλλά και για τη στρατηγική που ακολούθησαν στη διαδικασία του παιχνιδιού, γεγονός που τους ανέδειξε πρώτη ομάδα!
Ήταν μια δράση που γέμισε του μαθητές αλλά και τις συνοδούς εκπαιδευτικούς Αγγελίκή Αλευρίτου και Αγάθη Δούκα, με ενθουσιασμό, ευχάριστες αναμνήσεις και πολύ δημιουργικές εμπειρίες.   

 

Η λέσχη ανάγνωσης του 2ου Γυμνασίου Αιγίου γιορτάζει την Παγκόσμια μέρα παιδικού βιβλίουμε επίσκεψη στη Δημοτική Βιβλιοθήκη 

Μέλη της λέσχης ανάγνωσης του 2ου Γυμνασίου Αιγίου, που φέτος υλοποιούν Πολιτιστικό Πρόγραμμα με τίτλο «Με τα βιβλία ταξιδεύουμε…», την Παρασκευή 1 Απριλίου επισκέφθηκαν τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Αιγίου με την ευκαιρία  του εορτασμού της Παγκόσμιας ημέρας παιδικού βιβλίου (2 Απριλίου). Οι μαθητές με τη συνοδό τους και υπεύθυνη της λέσχης, φιλόλογο Παναγιωτοπούλου Ελένη ξεναγήθηκαν στη βιβλιοθήκη, έψαξαν τα ράφια των παιδικών βιβλίων, έγιναν συνδρομητές και υποσχέθηκαν πως θα επισκέπτονται συχνά τη Βιβλιοθήκη για να δανείζονται βιβλία και να ταξιδεύουν μαζί τους σε κόσμους μαγικούς.

 

 

Αποτελέσματα διαγωνισμού σχεδιασμού λογότυπου για τη Λέσχη Ανάγνωσης του σχολείου μας

 

Η λέσχη ανάγνωσης του σχολείου μας προκήρυξε διαγωνισμό σχεδιασμού λογότυπου με το φετινό της θέμα «Με τα βιβλία ταξιδεύουμε» στον οποίο συμμετείχαν μαθήτριες από όλες τις τάξεις με ευρηματικές και πολύχρωμες ζωγραφιές. Νικήτρια του διαγωνισμού ήταν η Ηλιοπούλου Χριστίνα της Α΄τάξης που στη φωτογραφία μοιράζεται τη χαρά της με συνυποψήφιές  της και τις υπεύθυνες καθηγήτριες της λέσχης Παναγιωτοπούλου Ελένη και Μπάμπαλη Αγγελική.

 

Το Πείραμα του Ερατοσθένη

Την ημέρα της εαρινής ισημερίας (21 Μαρτίου ) πέντε μαθητές και μαθήτριες του Γ2 τμήματος με την καθοδήγηση των καθηγητών τους κ. κ. Μπαρδούτσου Ιωάννη και Γαβριηλίδη Παντούλας υλοποίησαν το ιστορικό Πείραμα του Ερατοσθένη . Υπολόγισαν την
ακτίνα της Γης μετρώντας τη σκιά ενός αντικειμένου την ημέρα της Εαρινής Ισημερίας στις 12 το μεσημέρι. Το πείραμα και η παρατήρηση αποτελούν βασικές αρχές της διδασκαλίας.
 
 
 
 
 
 

Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της βίας στο σχολείο

 

Με ένα πανό που φιλοτέχνησαν οι μαθητές του Προγράμματος Αγωγής Υγείας «Επιλέγω ελευθερία. Ζω χωρίς εξαρτήσεις» με Συντονιστή τον Υπ/ντή κ. Νίκο Παναγάκη, η μαθητική κοινότητα του 2ου Γυμνασίου διατράνωσε την αντίθεσή της στον σχολικό εκφοβισμό, με την ευκαιρία της Πανελλήνιας Σχολικής Ημέρας κατά της βίας στο σχολείο. Ήταν μία από τις τρεις δράσεις που υλοποιήθηκαν στο σχολείο. Οι άλλες δύο ήταν: Παρακολούθηση της κινηματογραφικής ταινίας «Θαύμα» και χορευτικό που σχεδίασαν και παρουσίασαν οι μαθήτριες.




 

Νέο Δ.Σ. στον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων των μαθητών του σχολείου μας
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων που προέκυψε
από τις εκλογές της 14ης Νοεμβρίου 2021, ως εξής:
Πρόεδρος:
 Ζωιτσούδης Δημήτριος
Αντιπρόεδρος:
 Κωσταρίδη Ελένη
Γενικός Γραμματέας: Γκιώνη Ιωάννα
Ειδικός Γραμματέας: Λουκόπουλος Διονύσιος
Ταμίας:
 Μαρκοράς Ανδρέας
Μέλη:
 Θανασούλιας Ανδρέας
Κουτρόπουλος Αριστομένης

Νέο Δ.Σ. στον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων των μαθητών του σχολείου μας

Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων που προέκυψε
από τις εκλογές της 14ης Νοεμβρίου 2021, ως εξής:
 
Πρόεδρος     Ζωιτσούδης Δημήτριος
Αντιπρόεδρος:      Κωσταρίδη Ελένη
Γενικός Γραμματέας:   Γκιώνη Ιωάννα
Ειδικός Γραμματέας:    Λουκόπουλος Διονύσιος
Ταμίας:    Μαρκοράς Ανδρέας
Μέλη:      Θανασούλιας Ανδρέας  Κουτρόπουλος Αριστομένης
 

 

Το σχολείο μας εκπροσωπείται στην εκδήλωση 

από τη μαθήτρια του Β4 Τσιλιγιάννη Ιωάννα

που στο πλαίσιο της δράσης "Χαρτί και καλαμάρι" 

έγραψε μια όμορφη και συγκινητική επιστολή στον Παπαφλέσσα

αποδεικνύοντας περίτρανα πως οι ήρωες του 1821 

εξακολουθούν να εμπνέουν και να καθοδηγούν τους νέους

 

Στη δράση «Χαρτί και καλαμάρι» συμμετείχαν και οι μαθητές του Β4: Ραμπαβίλα Αικατερίνη, Ράμφου Αλίκη, Ρούσσου Ζωή, Ρούφα Βασιλική, Σμυρνιώτη Ανθή, Τατάζη Ελισάβετ, Τσεκούρας Ραφαήλ, Τσενάι Αλέξανδρος, Τσιτιρίδου Αντωνία που με την καθοδήγηση της φιλολόγου τους, Παναγιωτοπούλου Ελένης μελέτησαν διεξοδικά τη ζωή και τη δράση των ηρώων και ηρωίδων του 1821, επέλεξαν τον αγαπημένο τους ήρωα (Θ. Κολοκοτρώνη, Μπουμπουλίνα, Κ. Κανάρη, Αθ. Διάκο, Μ. Μαυρογένους, Νικηταρά) και του έγραψαν επιστολή αναγνωρίζοντας τη συμβολή του στον αγώνα για την ελευθερία και εκφράζοντας την ευγνωμοσύνη τους

Το 2ο Γυμνάσιο στο Πάρκο των Χριστουγέννων

Η συνεργασία μεταξύ μαθητών των Α΄και Β΄τάξεων και των εκπαιδευτικών κ. κ. Αγάθης Δούκα, Αγγελικής Αλευρίτου και Ιωάννας Αποστολοπούλου σε συνδυασμό με την ευρηματικότητα και τη φαντασία τους είχαν ως αποτέλεσμα τη φιλοτέχνηση χριστουγεννιάτικων κατασκευών, τις οποίες εκθέτουν και διαθέτουν προς πώληση για φιλανθρωπικό σκοπό στο Πάρκο των Χριστουγέννων στα Ψηλαλώνια.

Το σχολείο μας συμμετείχε στον 8ο Μαθητικό Διαγωνισμό με θέμα «Το σχολείο αφηγείται» που οργάνωσαν το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του Ε.Κ.Ε.ΔΙ.Σ.Υ. και το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων του Υ.ΠΑΙ.Θ., και βραβεύτηκε για την ταινία μικρού μήκους με το θέμα «Αναζητώντας την ιστορία του σχολείου μας: 2ο Γυμνάσιο – Γυμνάσιο Θηλέων Αιγίου». Πρόκειται για το αποτέλεσμα ερευνητικής εργασίας των μαθητών, που υλοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2020-2021 και παρουσιάστηκε σε ανοιχτή εκδήλωση στο θέατρο «Γ. Παππάς» τον περασμένο Ιούνιο.

Αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στους απόφοιτους πλέον μαθητές του 2ου Γυμνασίου: Διονύση Παλόκα, Αναστάση Παλούμπη, Μαρία Παπαδοπούλου, Παναγιώτη Πολυχρονόπουλο και Ανίσα Σκεντεράι, οι οποίοι – παρά τις αντίξοες συνθήκες του προηγούμενου σχολικού έτους με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση – διέθεσαν τον λιγοστό ελεύθερο χρόνο τους για να ολοκληρώσουν το project, με τον συντονισμό και την εμψύχωση των φιλολόγων εκπαιδευτικών του σχολείου Ευτυχίας Τσουρούτη και Γιώργου Τσακελίδη.

Διδακτική Επίσκεψη 

μαθητών του 2ου Γυμνασίου Αιγίου στην Πάτρα

 

Την πρώτη τους εκπαιδευτική επίσκεψη μετά από καιρό λόγω των συνθηκών που επικρατούσαν στην εκπαίδευση εξαιτίας της πανδημίας Covid 19, πραγματοποίησαν οι μαθητές της Β΄ τάξης του 2ου Γυμνασίου Αιγίου.

 

Συγκεκριμένα, δόθηκε η ευκαιρία στους μαθητές, συνοδευόμενοι από εκπαιδευτικούς του σχολείου, να επισκεφτούν το «ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ» κάτω από την πλατεία Υψηλών Αλωνίων στην Πάτρα, όπου φιλοξενείται μόνιμη έκθεση αρχειακού-μουσειακού υλικού της Δημοτικής Βιβλιοθήκης, Δημοτικής Πινακοθήκης καθώς επίσης και του Μουσείου Τύπου της Ένωσης Συντακτών (ΕΣΗΕΠΗΝ).  Η έκθεση περιελάμβανε ιστορικά ντοκουμέντα και φωτογραφίες από τις περιόδους της αεροπορικής ιταλικής επίθεσης και το βομβαρδισμό της Πάτρας το πρωί της 28ης Οκτώβρη 1940, της γερμανικής κατοχής, της αντίστασης και της απελευθέρωσης της πόλης την 4η Οκτωβρίου του 1944. Η έκθεση, που  είχε εμπλουτιστεί με την εικαστική παρέμβαση καθηγητών του Εικαστικού Εργαστηρίου του Δήμου, διοργανώθηκε στο πλαίσιο του εορτασμού της επετείου της Απελευθέρωσης της Πάτρας από τα ναζιστικά στρατεύματα κατοχής (4 Οκτωβρίου 1944).

Την ίδια ημέρα, οι μαθητές επισκέφτηκαν και τη Δημοτική Πινακοθήκη Πατρών όπου φιλοξενείται έκθεση με τίτλο: «200 + Προς Επισκευήν Ολομελείας - μια διαφορετική προσέγγιση της ελληνικής επανάστασης από τους εικαστικούς του σήμερα». Η έκθεση διοργανώθηκε στο  πλαίσιο των εκδηλώσεων για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση, από το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας σε συνεργασία με τον Πολιτιστικό Οργανισμό του Δήμου Πατρέων. Οι δύο φορείς  αντιμετώπισαν  την επέτειο ως μια ευκαιρία αναστοχασμού του εθνικού παρελθόντος, με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον. Στην έκθεση συμμετείχαν  115 εικαστικοί καλλιτέχνες με 148 έργα και περιελάμβανε  όλες τις σύγχρονες μορφές έκφρασης (ζωγραφική, γλυπτική, χαρακτική, video, φωτογραφία, εγκαταστάσεις, κ.λπ.), ενώ είχε  ως στόχο την αποτύπωση της σύγχρονης καλλιτεχνικής δημιουργίας με άξονα το μείζον αυτό γεγονός του νέου ελληνικού κράτους.

            Είναι γεγονός ότι οι μαθητές απόλαυσαν την πρώτη τους διδακτική επίσκεψη καθώς αναφερόταν σε δύο, πολύ σημαντικές περιόδους της ιστορίας και με βιωματικό τρόπο «ταξίδευσαν» στο χρόνο εμπλουτίζοντας τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους.  

 

Αγαπάμε την Ιστορία

 

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Α3 τμήματος του σχολείου μας με την καθοδήγηση της φιλολόγου τους Παναγιωτοπούλου Ελένης, ανταποκρινόμενοι στην πρόκληση της ΔΗΚΕΠΑ Αιγιαλείας για συμμετοχή των σχολείων στον εορτασμό των 200 χρόνων από την ελληνική επανάσταση του 1821, διάβασαν το βιβλίο της Μαρίζας Ντεκάστρο «24 εικόνες για την επανάσταση του 1821», αναζήτησαν ιστορικό υλικό, πρότειναν δημιουργικές  δραστηριότητες και παιχνίδια και έθεσαν τις ερωτήσεις τους στη συγγραφέα στη διαδικτυακή συνάντηση μαζί της, που οργάνωσε ο δήμος.

Η Μαρίζα Ντεκάστρο δήλωσε ενθουσιασμένη από τον όγκο και την ποιότητα της δουλειάς των μαθητών καθώς και από την ευρηματικότητά τους και τόνισε πως με τέτοιες καινοτόμες δράσεις οι μαθητές μαθαίνουν να αγαπάνε την Ιστορία.

 

 

 

 

 

Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο για να δείτε την εργασία που έκαναν οι μαθητές του Α3 για τους δρόμους του 1821 με αφορμή τον εορτασμό των 200 χρόνων από την ελληνική επανάσταση

 

sway.office.com/mP8bH3gjeNgD3K7T?ref

 

 

 

Μαθητές του σχολείου μας κατασκευάζουν το «παγκάκι της φιλίας»

Εφηβεία.Mια φάση της ζωής των νέων που χαρακτηρίζεται από  διαρκή αναστάτωση, βιολογική και ψυχολογική, έντονους  προβληματισμούς και απορίες για το αύριο, κατακτήσεις καινούριων πραγμάτων, δεξιοτήτων και εμπειριών.

Αυτές τις εμπειρίες ανακαλύψαμε κι εμείς , αγόρια και κορίτσια του 2ου Γυμνασίου Αιγίου, <Έφηβοι πολίτες του κόσμου- Ενεργοί πολίτες> που συμμετείχαμε στο Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας <Αλλάζω τον προαύλιο χώρο του σχολείου μου και μαζί αλλάζω κι εγώ>. Μας έδωσε τη δυνατότητα να έρθει στην επιφάνεια και μια άλλη  πλευρά του εαυτού μας ,η διάθεση για εθελοντική προσφορά προς όφελος της κοινότητας, γεγονός που μας γέμισε με αισθήματα χαράς και ικανοποίησης.

Τα παγκάκια  που επισκευάστηκαν και βάφτηκαν στο χώρο του σχολείου και το επιμελημένο γκράφιτι-ζωγραφιά στην είσοδο του κτηρίου, ήταν αποτελέσματα της συλλογικής συμμετοχής, της αυτενέργειας, του ενδιαφέροντος για τα προβλήματα της κοινότητας που πηγάζουν από την κοινωνική συνείδηση και ευαισθησία..  Και μιας και μιλάμε για παγκάκια γνωρίζετε τι είναι το  Παγκάκι της Φιλίας;

 To «Παγκάκι της φιλίας» αρχικά ξεκίνησε από την Γερμανία και σταδιακά η χρήση του επεκτάθηκε και σε άλλες χώρες όταν το 2013, ο 10χρονος μαθητής Christian Bucks το πρόσεξε στο φυλλάδιο ενός σχολείου στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας στο οποίο σκεφτόταν η οικογένειά του να μετακομίσει. Στο Παγκάκι αυτό μπορούσε να καθίσει όποιο παιδί αισθανόταν μόνο στο διάλειμμα δίνοντας έτσι σήμα στα άλλα παιδιά να το καλέσουν να παίξει μαζί τους.   Στον Christian  άρεσε πολύ αυτή η  ιδέα και, όταν η οικογένεια του έμεινε τελικά στις ΗΠΑ, πρότεινε στον διευθυντή του σχολείου του  να βάλουν  και στο δικό τους σχολείο ένα «παγκάκι της φιλίας. Οι  δυο τους έπιασαν αμέσως δουλειά για να εγκαταστήσουν ένα τέτοιο παγκάκι στο προαύλιο δίνοντας το παράδειγμα σε άλλα περίπου 2000 σχολεία, των Ηνωμένων Πολιτειών,  να ακολουθήσουν την εξαιρετική αυτή ιδέα. Η δράση αυτή ενέπνευσε σχολεία σε όλο τον κόσμο με αποτέλεσμα να έχει υλοποιηθεί σε χώρες όπως ο Καναδάς, η Ιρλανδία, η Ιταλία, η Ρωσία, η Ισπανία, η Αυστραλία, η Νέα Ζηλανδία, η  Νορβηγία και η υλοποίηση της συνεχώς να διαδίδεται σε πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο! 

  Στο πρόγραμμα αυτό διδαχτήκαμε και βιώσαμε την  ικανοποίηση που προσφέρει η αλληλεγγύη ως στάση ζωής .Θελήσαμε να εκπέμψουμε ένα μήνυμα ελπίδας και αισιοδοξίας για το αύριο.

Τέλος οφείλουμε να αναγνωρίσουμε και να εκτιμήσουμε τη  συμπαράσταση σε κάθε μας πρόβλημα του συντονιστή του προγράμματος κ. Παναγάκη  Νίκου, που υπήρξε η ψυχή αυτής της προσπάθειας και στον οποίο αξίζει δίκαια ένα θερμό χειροκρότημα κι ένα μεγάλο ευχαριστώ.

Παρόμοιες δράσεις μας παροτρύνουν να δούμε τους εαυτούς μας από ένα άλλο πρίσμα, που είχαμε για καιρό παραμελήσει και να ανακαλύψουμε νέες δυνατότητες  και προοπτικές.

Κλείνουμε με ένα σύντομο διήγημα για το παγκάκι.

.

«Παγκάκι»  Διήγημα

Απλό, ταξιδιάρικο στη στατικότητά του.

Ακινησία και ενατένιση.

Δρόμοι βιαστικοί, φωνές και σιωπές, τηλεβόας από τα κτίρια και των δέντρων τα σκιρτήματα.

Κάθε εποχή με το παγκάκι της. Διαβάζει θερμοκρασίες, ηλιοβασιλέματα και χαραγμένες ιστορίες και γράμματα. Και όμως τα παγκάκια πάντοτε ταξιδεύουν, φτιάχνουν γειτονιές στις μνήμες, στο χώρο των ελαχίστων τετραγωνικών. Χιλιάδες θα περάσουν, χιλιάδες θα ξεκουραστούν, λίγοι θα περιμένουν, ελάχιστοι θα παραμείνουν, περιορισμένοι θα ξαποστάσουν, μηδαμινοί θα συνομιλήσουν.

Η απλότητα καμία φορά έχει την δυνατότητα της. If you have a change, λέει μια αποστροφή τραγουδιού, στο παγκάκι βρίσκεις αρκετές ευκαιρίες να ξεδιαλύνεις, να μιλήσεις να σιωπήσεις. Είναι μια παράσταση , με καλεσμένους, γνώριμους, αγνώστους, προσκεκλημένους, απροσκάλεστους, περίεργους.

Παγκάκι που προσδιορίζει αποστάσεις, φτιάχνοντας με πινελιές μνήμες και αναμνήσεις.

Είναι μια παράσταση ψυχής, με ακροατές και ταξιθέτες, χωρίς συγκεκριμένο τρόπο ανάγνωσης και το κυριότερο δεν υπάρχει προσχεδιασμένο σενάριο, ούτε πρωταγωνιστές, ούτε κομπάρσοι. Μια συνεχής ανάγνωση, σαν ξεφύλλισμα φωτογραφικού άλμπουμ, σε χρόνο χρωμάτων.

Παγκάκι, φάρος στεριάς.

 Με αυτό το μάθημα ζωής αποχαιρετούμε τη σχολική χρονιά που πέρασε.  Aποχαιρετούμε  το Γυμνάσιο , που για τρία  χρόνια  χάρη στους   καθηγητές ,  τους συμμαθητές και τους φίλους μας υπήρξε ο πνευματικός και συναισθηματικός μας σύντροφος .Υπήρξε υπέροχο το ταξίδι αυτό. Ανοίγουμε πανιά και  αναζητούμε νέους προσανατολισμούς στον  καινούριο μας κόσμο, το Λύκειο

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ  ΣΕ ΟΛΟΥΣ , ΜΕ ΥΓΕΙΑ ,ΧΑΡΑ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ.

 

 

        Η ανακύκλωση ξεκινά από τα σχολεία

Περιβαλλοντικό πρόγραμμα με τίτλο «Ανακυκλώνω- προστατεύω- εξοικονομώ» υλοποιήθηκε τη σχολική χρονιά 2020-21 στο 2ο Γυμνάσιο Αιγίου.  Οι εκπαιδευτικοί που υλοποίησαν το πρόγραμμα ήταν ο  φυσικός κ. Δημήτρης Μπουρδούνης και η φιλόλογος και διευθύντρια του σχολείου κ. Ευτυχία Τσουρούτη που συνεργάστηκαν με 16 μαθητές του Γ4 τμήματος, καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.

Λόγω της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης που εφαρμόστηκε το μεγαλύτερο διάστημα, οι μαθητές με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών που ήταν υπεύθυνοι για το πρόγραμμα αναζήτησαν σε ιστοσελίδες πληροφορίες για την ανακύκλωση υλικών. Προχωρήσανε σε δράσεις ανακύκλωσης υλικών στο σχολείο όπως χαρτιού, πλαστικών και μπαταριών.

Οι μαθητές μέσα από την προσωπική τους έρευνα και αναζήτηση, συνειδητοποίησαν ότι με την ανακύκλωση μειώνουμε σημαντικά τον όγκο των σκουπιδιών και δεν σπαταλάμε χρήσιμα υλικά. Είναι πάρα πολλά τα υλικά που μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε ξανά σε νέα προϊόντα. Έτσι δεν αδειάζουμε τη γη μας από τα μέταλλα ή άλλα υλικά που ανακυκλώνονται. Επίσης εξοικονομούμε χρήματα, καθώς όλα αυτά τα υλικά και η ενέργεια που εξοικονομούμε από την ανακύκλωση, κοστίζουν χρήματα που τελικά, αν δεν τα ανακυκλώσουμε, τα πληρώνουμε από την τσέπη μας. Επίσης προστατεύουμε το περιβάλλον και την υγεία μας. Ακόμη κι αν είχαμε πάρα πολύ χώρο για χωματερές. τόσα σκουπίδια μαζεμένα θα έκαναν κακό στην υγεία μας

Ο Λαμποίκος μαζί με την Περιβαλλοντική ομάδα 

του 2ου Γυμνασίου Αιγίου

 

Ο Λαμποίκος, μετά τη σημερινή του επίσκεψη το πρωί τις επιχειρήσεις στον κόμβο Ακράτας, στη συνέχεια συνάντησε στο Αίγιο ένα τμήμα της Περιβαλλοντικής ομάδας του 2ου Γυμνασίου Αιγίου μαζί με τη Διευθύντρια του σχολείου κα Έφη Τσουρούτη.

Ένα μπουκέτο από όμορφα και ευαισθητοποιημένα κορίτσια που έχουν βάλει στόχο να καταφέρουμε ν' αλλάξουμε τη νοοτροπία των πολίτων, να σεβόμαστε το περιβάλλον, να επαναχρησιμοποιούμε και να ελπίζουμε σε ένα καθαρότερο αύριο!

Μοιράζοντας τα φυλλάδια του Λαμποίκου και τσάντες ανακύκλωσης τα παιδιά ενημέρωσαν και μετέδωσαν το όραμά τους!!